1111 ELEKTO DE ESTRARANOJ 1971: REZULTOJ 32 membroj partoprenis la jusan balotadon kaj elektis la jenan estraron: Scott Aleshire, Erik Felker, Thomas Goodman, Michael Larkin kaj Lila Wysinska. La nova estraro eklaboros la 1-an de septembro. 4(- # « # -3:- *• # # # # •«■ SEFHONTA DISKURSO: OPINIOJ PRI NIA AFERO Michael Larkin Mi dubas cu oni povas esti Esperantisto dum pli ol kelkaj tagoj sen cerbumi pri kiel alfronti la problemojn kiuj baras al ni la vojon, Kompreneble, mi havas miajn proprajn ideojn, Antaŭ ol solvi problemon necesas kompreni ĝin—scii ne nur kia ĝi estas sed ankaŭ kial ĝi ek- zistas, Jen miaj interpretoj pri du aroj da parencaj aferoj. I. Ĉiu viva lingvo apartenas al popolo, Kiu argumentus kontraŭe? Inter la eblaj rimedoj distingi inter popoloj, la plej ofta, plej facila, kaj generale sufice fidinda, estas apartigi grupojn laŭlingve, Ke foje pli ol unu popolo posedas saman lingvon (ekzemple, la brazila kaj portugala popoloj kiuj ambaŭ parolas la portugalan) ne ŝanĝas la esencan valoron de Si tiu aserto, Paroli pri nacieco, kvankam oni emas konfuzi la du nociojn "popoleco" kaj "nacieco," estas alia afero tute. Ekzemple, la poloj vivas en Pollando kaj parolas la polan lingvon. Ce grupoj kiaj la poloj la nocioj fakte ŝajnas esti preskaŭ sinonimaj, Sed la distingo iĝas pli klara ĉe, ekzemple, la svisoj, kiuj efektive ne estas popolo sed nacio. Hi parolas kvar lingvojn: la francan, la svis-germanan (Schwyzerdutsch), la italan, kaj la romancan—kaj apartenas al la popoloj de tiuj lingvoj kvankam ili apartenas al la svisaAnacio, Esperanto estas viva lingvo. Mi konsentu pri tio, Cu la Esper- antistaro do konstituas popolon? Konsultante la Plenan Ilustritan Vortaron (PIV) mi jenon legis: "*POPOL/0 1 Vasta grupo da homoj, konsciaj pri sia malsimileco kun la ceteraj najbaraj grupoj..." Kaj samloke la jenaj vortoj de Zamenhof trovigis: "...peco de tiu miks- devena kaj tamen lingve kaj kore unuigita popolo nun staras antaŭ yi." Pripensu la esprimon "Esperantujo." Oni neAdevas akcepti cion en la PIV, sed kiu hastus kontraŭdiri Zamenhof? Cu liaj vortoj ne pruvas ke la gusta respondo al la de- mando, "Ĉu la Esperantistaro konstituas popolon?" estu: "Jes."? Bonvolu ne plendi ke oni Siam povas "pruvi" la pravecon de sia argu- mento helpe de lerte selektitaj citajoj, kaj ke vortaro ne estas leĝ- donilo sed nura helpilo, car mi ne deziras disputi tion, ES eblas ke Zamenhof uzis la vorton "popolo" nur alegorie en tiu frazo. Tamen, speciale pro la apero kaj daŭra disvolvigo de io nomita "originala Esperanta literaturo," la afero meritas traesploron. Apenaŭ necesas mencii ke oni ciutage Siel uzas nian lingvon, ke denaskaj Esperantistoj naskiĝas (malgrau asertoj ke "neniu patrino alparolas sian infanon Esperante"), ke multspecaj eldonaĵoj eldoniĝas, ktp. Antaŭ longe mi konsideras ke ni devus nomiĝi popolo. Laŭ kiu ajn interpreto, ni almenaŭ iasence plenumas la difinon de tiu vorto. Pine, estus stulte malatenti unu ŝajne ironian rezulton de Esperantl ismo: iuj homoj jam aniĝas al la popolo de la estonteco dum aliaj ankorau ne faris tion, kaj do efektive kreiĝis nova popolo! ,..-3- Esti popolo,- kion tio siipiifas ;• kiel pesi-la aferon? Ĉe ni, la dua parte- de la difino en la Piv' havas specialan gravecon: ".. .kaj loganta ,j kune, piejofte en unu saffla lando..".. ĉu ni konstituas popolon? Multaj el ni-konsideras.ke efektiye ,1a mondo mem estas ilia "lando," Akceptinte- la ideon, oni tamen konsciu la ! Jenoh: ^ car .ni'estas popolo ki.u disvastigis -tra la tutan tergidbon, estas malfacile'subteni kaj kunteni nin (ne menciante strebi pli efikeval la Verda'Vehkb), Zamen- hof antaŭvidis tempon kiam. "sur neŭtrala lingva- fundamento, kompren- ant e unu la alian, la popolo.1,,faros en korisento, unu grandan rondon familian.ir"~ Tio restu nia celp, sed ppr; atingi gin necesas pli ol ideologic. J II. Estante popolbV 'tii eerte havas la raj ton, ;ja ef ektlve Ja devon, konservl niri; ci tia. Ĝi tio veras, ne nur car ni estas popolp, sed ankau-car ni alportas ion; treege gravan al; la tuta homarO, Jes!, komuhan Tlngvoh! ■]"^r...'.. Ce aliaj popoloj lingva unueco kaj komuna' kulturo estas naturaj rezultoj de kunvivado. Gar Esperantistoj nur malofte povas vivadi kune,. ni faru ion por alie kontraŭagi la mankojn kiuj estiĝas ĝuste pro nla speciala situacio. Ke Esperanteparolantaj komunumoj estus helpaj (speciale ekonomie) oni apenaŭ povas dubi, sed je la. nuna stadio de nia afero la ideo Ŝajnas al mi esti bedaŭrinde iom nereal- eca. . ■Do., kiamanlere ni agadu? Inter la fareblaj afero j kielj ekzem- ple, diversspecaj organizajoj, kongresojj persona j, renkontiĝoj, ktp, eldonado ludas plej elstaran rolon. Kial diri tion? Eldonado grav- asJ ia nepras. 6ar nur pere de tio ni povas certigi lingvajn unuecon kaj evoluigpn kaj firmbaze disvolvi komunan Esperantan kulturon. S-ro'Juah Regulo Perez, estro de la kuraĝa, mondfama eldonejo ;.",,. STAFETO, tute prayis dirante ke "pli ol cio, nia literaturo garantias la lingvon kontraŭ pere o." . i- Kiel ni povus havigi al ni literaturon (notu ke 6i tiu vopto ne e galas sed inkluzivas beletron) sen posedi la necesajn rimedojn aper- igi eldonadojn? Mi ne vivas dum la Europa Mezepoko-kiam nur malmulte da homoj povis legi, kiam vagantaj bardoj konservis la popolajn trad- iciajn literaturojn, kiam monaftoj permane kopiis ciujn.el la malmulte da havindaj libroj. La nuna epoko postulas de ni amasan eldonadon, vastan eldonadon. Tial, ĉe ni la aperigo de grandega kvanto da eel- taŭgaj libroj ne estas lukso, kiel sajne opinias.iuj Esperantistoj, sed neceso. -:- ■ ; :, Mi ne estas blinda pri la fakto ke oe iuj Esperantistoj, Esperanto estas nur flankafero, ŝatakupo. Koncerne ilin oni ne multe povas fari, sed seriozaj samideanoj devas multe pli atenti realece niajn problemojn kaj adopti efikajn rimedojn por solvi, ilin, Kion ni, la membroj de JEN, faru? Ha! Jen la ora demando. Adresaro de la JEN- membraro helpegus. Pere de tio estus multe pli facile interkonatigi kaj komune agadi, se ne rekte en JEN mem, almenaŭ en starigotaj grupoj, Ekzistas multe da neesploritaj eblecoj. Se oil tiu artikolo interesis vin, bonvole skribu al mi. Mia nomo kaj adreso estas: :• Michael Larkin ;. North Area, Bldg 40.6 ■ " •'•. * , Box 307 Port Myer, Virginia 22211 Mi dankas. / •. • .:.' SINTENOJ PRI RELIGIO KAJ KONCEPTOJ PRI "DIO" Gary Mickle De iom da tempo mi emas surpaperigi kelkajn opiniojn pri la rel- igio kaj la diversaj konceptoj pri "Dio," kio ajn tio estas, des pli post lego de la artikolo de Doug Montgomery ("Ĉu religio nun ion ajn signifas") aperinta en la 2-a numero, Sendube ekzistas grandega nombro da eblaj sintenoj rilate la rel- igion, kiujn elnombri mi nek intencas nek povus. Sed laŭ mia sperto oni povas ĝeneralige dividi la ci-sociajn homojn laŭ iliaj sintenoj en tri grupojn: 1) Nuntempe iom malofta, kvankam provizore revigliĝinta ce iuj gejunuloj (la "Jesuo-maniuloj"), estas la sinteno de serioza kaj fer- vora religieco, ofte karakterizita de prozelitismo kaj koncerno pri doktrinaj fajnajoj kaj dogmoj. Al tiu ĉi grupo certe apartenas s-ro Montgomery. 2) La plej ofta grupo tamen konsistas el homoj, kiuj sintenas, ke neniu sekto aŭ religio havas monopolon pri la vero. Ci tiaj ku- time restas anoj de tiu sekto, kiun ili heredis de siaj gepatroj. Malgraŭ tio, ili pozitive kaj favore rigardas ne nur tiun sekton, sed la religion generate. Tipe ili eĉ diras, ekzemple, ke ĉiuj religioj estas nur malsamaj vojoj al unu sama Dio. 3) Finfine ekzistas la malmultaj senreligiuloj, kiuj sintenas aŭ indiferente aŭ malŝate kontraŭ la religio kaj ĉiuokaze malhavas ciajn supernaturajn, religiajn kredojn. Mi, car ateisto, estas unu el tiuj. Kredeble preskaŭ ciu troviĝas aŭ en unu aŭ. ie inter du el tiuj tri grupoj.. Por ĉi tiu diskuto mi rezignas doni nomojn al tiuj grupoj kaj devas kontentiĝi pri nenionesprimaj, sed ankaŭ nemiskomprenigaj ciferoj. Estus eble nomi Ilin respektive la grupoj "ekstreme religia, "modere religia" kaj "senreligia," sed tio implicas ian kontinuajon kun du ekstremoj (la 1-a kaj 3-a grupoj) kaj mezo (la 2-a). Mi pre- feras koncepti triangulon, car fakte ciu el la tri grupoj troviĝas almenaŭ iuraaniere ĉe ekstremo, dum aliflanke ekzistas similecoj inter ĉiu duopo, 1 kaj 2, 2 kaj 3, kaj ankau 1 kaj 3. Grupoj 1 kaj 2 evidente similas per tio, ke ili ambaŭ favore ri- latas al la religio kaj posedas iujn religiajn kredojn, kontraŭe al grupo 3, kiu havas neniajn. Grupoj 2 kaj 3 similas, car kontraŭe al grupo 1, ili per sia kon- duto ne traktas la religion praktike grava. Ekzemple, partiano de la 2-a grupo, ec se laŭdire kristana, preferas ŝanĝi la temon de parolo ol provi "savi" min, se li ekscias min ateisto. Praktike, do, li traktas sian religion malmulte pli grava ol mi, kiu kompreneble ne ervidas mian vivon laŭ la doktrinoj de iu religio. Laste, kaj plej signifoplene, grupoj 1 kaj 3 dividas komunan karakterizajon: tion, ke ili kritike rigardas la diversajn religiajn kredojn kaj decidas, cu ili jes aŭ ne ŝajnas kredindaj. Iu el la 1-a grupo tendencas nei tion^ kion oni ne kredas en lia propra sekto. Iu el la 3-a tendencas nei cion supernaturan kaj sekve akceptas neniun religion. Tia verserĉado kontrastas kun la senkritika sinteno de iu el la 2-a grupo, kiu, laŭ la ekzemplo en la supra alineo, pli res- pektas la socian tabuon kontrau religiaj disputoj ol sian religion mem kaj emas kredi ĉiujn religiojn egale validaj. Se oni komprenas, ke la anoj de'tiu 2-a grupo superabundas ĉe ni, car multoble pli multnombraj ol la anoj de la 1-a kaj 3-a kune, oni .. . -5- facile komprepas, kial oni parolas pri "Dio sen diskuti.au disputi pri . la efektiva naturo de tiu "fortego,,la mondon reg^taf";'"'1'" Opinio^ montraŝ;, iW'r%$rlfeŭ\9r':%i:rei ili "kredas ■ je Dio'v,f'■•-■:K!ajne estas xTiferdiica Ia';,rip^cirb:jda kredemaj gejuftuloj-(96$ lad Mu.sonclo), fdninur ne kutiinaŝ deitSndiji-kia estas tiu "Dio," Sajnas al mi, ke la preskau SSnescepta kredadp je "Dio" kaj la lixigva nedistingo inter diversaj dikoncept6;j: servas socian cblbn-^krei iluz- ion pri unueca, /ihterliganta baza, kredo,' kie tid fakte Mnkas, Nedubeble estas; , ke la plej of ta konceptd' pri Dibestas^ tiU'pri supera estate, kiu havas ce Muj tiakredulb^'kelkajn ĉiopbvo, ĉioscioi etbrnecb] alvokeblebo per pregojf ktpv Sed be tiun superan estajon oni imagas al si diverse, KcmaMb mia, ŭnu bl'la "Jesub-naniulbj, *vdiris,;te, mi certe atinĝoŝ inferon; sb mi* ne pehtos kaj kristaniĝoS. :;;«Jen,'kiel li avertismin pri kiel; lla:>'Di;a''-^ŭha'S--'-|>ek*- ulojn:; "t)u, vi pbvus ekbruiigi ulumeton kajlpnl ,fingrbn en la f lamo? Tio ja dolbrus! Nun imagu al vi, kia estos 'infer0; kie: multe pli varmegaj flamoj brulos vian tutan korpon!" Lad li, kyankam Dioramas la homojn, 11 devas puni iUjn el ili tiel pro "justeco." Sed ec multaj kristanpj neas tiun inferon nuntempe. Mi iam aŭdis kristanon diri, ke li ja estas kredanto. sed kompreneble ne kredas je infero "aŭ tia fatraso." La supera estajo do estas lad iujamiko, lad,aliaj timinda tirano (kvankam ankad tiuj lin nomas amiko--eble car li kpmp- ensas ilian lojalecon kaj servadonper utilaj servoj, ekzemple meti "fajrajn karbojn" sur la kapojn de, iliaj malamikoj.2.) Sed aliaj kredas; je ia "Dio," kiu tamen ne estas, supera estajo. Idealis'ma ami kind mia iam diris sin ateistino, sed paste raportis al ' mi'^.ke nunAsi"*'kredaa''''Je'D!b] ja neHt!a^"kik' la kristanal sed je ia "spirito de boneco," kio ajn tio estas. Kiel povas okazi, ke la "spi- rito de boneco" fariĝas dio, spite ke dioj origineestis nur super- homaj, pensipovaj estajoj, klarigas nur, kiam oni komprenas la ege pozitivan emacian valoron de la vortb "Dio" kaj la sekvan maldeziron forjeti gin el la propra vortaro. 01 tion fari oni preferas iel ali- , igi.la sencon, per kiu oni uzas ĝin. La deziro uzi precizan lingval- on do. akceptas duan rangon.post la deziro iel partopreni la iluzie komunan kr'edon de la kunhomoj. La grandega plimulto da homoj, t.e. tiuj en la antaue.priskribita dua grupo, senescepte kaj sen plua klarigo konfesas kredon je Dio, car placas al ili-la fikcio, la,iluzio, ke ili universale kredas je komuna, fundambnta afero, kiun ili nomas Dio. Oni riprocas cinikecon al la ateisto, kiu neas tiun fikcio.n. Kaj tute kompreneble. Antad iu, kiu neas la ekzistbn de Dio, kredanto sentas sin devigata defend! la ekziston de. tiu Dio. Por tion fari, li devas unue precizigi, guste kio estas Dio. Kaj ili preferas eviti tiun demandon. Foje mi demandis al kristana pastro, kial li kredas je Dio. Li diris, ke li ne povas respond!, se mi ne provizus difinon pri •, Dio. Ne ĝenas min esti cinikulopri tiu' mistera, multforma Dio, "kiun ciuj malsame prezentas, sed egale en koro»..sentas," lad la jam citita "Preĝo" de Zamenhof. Kaj mi fajfas ne malpli ladte pri la klare kon- ceptita, sed homece malvirta Dio de s-ro Montgomery. 1Zamenhof, L.L.: "Preĝo sub la Verda Standardo," bona ekzemplo pri la _ pensmaniero de la pli ekstremaj anoj de la ,2-a grupo. 2Romanoj 12:20—Mi pruntas Si tion el la artikolo de s-ro Montgomery, kiu inkluzivis la kompletan. citajon en sia artikolo. ;1 -6. DEZIRAS KORESPONDI Deziras interŝange ricevi 33-1/3- diskojn kun modernaj jazz-kantoj kontraŭ diskoj de rusaj-ukrairaj popolkantoj, dancoj* ??-oj (la vorto aspektas kiel "estradrutinoj" aŭ io simila.) Ankaŭ freŝe emisiitajn pm-seriojn pri^kosmo, bestoj, pentroarto kontraŭ la suvenira pup-skatolo "Zagorojja Kozako" (po 50 seriajn au 100 diversaj neseriaj uzitaj- nestandartaj (??) ). Danielo Kolker, Zaporojje-33058, S-Kolcevaja 20-1^-9, Sovetunio # ■«■ * * «■ LETEROJ "Kelkaj teologoj kredas ke la Mesio venis al la tero el la cielo en la formo de infaneto kaj tamen insistas ke Dio liveris Adamon plenkreska kunekzisti kun la animcg ma la j, au ani ma 10 j, kiuj havas similajn karnon, ostojn, organojn, sentojn, kaj bezonojn, ilia cefa malsimileco estanta ilia genetika konflikto. Konfliktaj /?enoj inter leonoj kaj ĉevaloj, kaj inter ŝarkoj kaj balenoj ne plu pruvas ke ili ne estas parencoj ol konfliktaj sanpoprupoj inter kelkaj homoj kaj aliaj pruvas ke homoj ne estas parencoj. Homoj ne nature interŝanĝas sangon, kaj specoj ne nature interŝanĝas genojn.- "Se la valoj estas lagoj el rompita roko, cu tio signifas ke Dio rompis la rokon kun sia granda martelo? Kie finas la kreo kaj komen- cas la sekvado? Ĉu ni trancas la eternon el la sekvado—simile kiel prepucioj kaj viando? Kial oni insistas ke Dio estas magiisto-reĝo kaj laboro estas puno por pekuloj, sklavoj, kaj nekleruloj? Kial oni insistas ke skalaj kontrol-formuloj estas pligravaj ol vektoraj labor- formuloj faritaj kun angulmezuriloj anstataŭ kun skaloj? Kial oni insistas ke Jesuo diris, "Mi estas la Vojo, la Vero, kaj la Lum-Ŝalt- ilo," tiamaniere dividanta la kosman universon en du klarajn ekstrem- ojn? Kreo aŭ evolucio, la fina produktajo estas la sama. La evolucio estas nur malrapida miraklo." James Parkerson "S0PIR0" Etendas sin roza somero kun suna lumoro plenplena. Cu venos la tag1 de la vero de l'muta sopiro ebena? Ne estos mezuro, odoro ne estos hazarda stacio nek carm1 de l'akacia floro se trajn-memoro strebas ie. Kredante ke venos tiu tago kaj mi ja naskiĝos dufoje en kiu mi vidos la lagon stratetojn kun mar-vent' laŭvoje! Mi scias ke nun ie sole sonoras sirenoj—vekiĝas bulvardoj ce Odra*—simbole laŭ mia kor1 tio estiĝas De ciu tag' pola vi vere komprenus eĉ tuj la belecon se portas sopiron sincere plej grava anima riĉeco.. Lila Wysinska *0DRA - nomo de unu granda rivero en Pollando I'M Mi multe guis tiun konferenc-raporton de Erik en la lasta nurnero, precipe pro la best-listo. "Mi ŝatus klarigi por la legantoj, do, la diferencon inter krok- odilo kaj aligatoro. Dum longa tempo mi cerbumis pri tiu nunkto, sed finfine JEN.-ano Walter Murawski, dum li logis en Toronto, klarigis la aferon por mi. Mi bedaŭras, ke la klarigo iomete forpuŝas la difinon de "vombato". • *7- "Oni krokodilas kiam en Esperantio oni uzas la denaskan nacian linsvon inter samlingvanoj, Ekz., anglo renkontas anglon kaj ili par- olas angle. - "Oni aligatdras kiarf en Esperantio oni' uzas alian. komunan, lingvon inter nesamlingvanoA» Ekz.y polo renkontas oenon kaj ili parolas ruse, --.'.,. J. .Brian ..McClafferty U. E. A. — KERNO DE MIA MOVADO, Novaj lernantoj de Esperanto ofte surpriziĝas car ili trovas, ke malantaŭ la lingvo kuŝas tuta kulturo, tuta vivmanlero, Estas eldon- ataj' librpj en Esperanto; okazas kongresoj; oni instruas Esperanton enlerriejbj; ekzistas tie! nomata aelegita reto; la' esperantistoj mem sin organizas en laridaj kaj fakaj asocioj. Eksciinte kaj ekspertinte tiujn aktivecojn, ni kdmpreneble men- oias ilin por pruvi al niaj konatoj, ke Esperanto ja vivas kaj floras, Tutcerte-ni montras al la Universalaj Kongresoj, kiuj kunigas.dumilon da homoj ciujare; ni Versajne ankau parolas pri la Jarlibrp, kie estas listigita amaso da organizoj kaj homoj kiuj estas je la servo de la esperantistoj; eble ni ankaŭ mencias 'la' revuon • Esperantot impona pri- movada gazeto. Estante gejunuloj, ni eble aludas al la Esperanto- junularo, kaj ties revuo, kongresoj, kaj aliaj servo j., Eble^ni ne, mencias unu fakton tamen tre fundamentan: la motoro kiu liveras impulson por ciuj tiuj aktivecoj estas DEA. Universala Esperanto-Asocio organizas la Universalan Kongreson, eldonas la jar- libron, informas riiri pri la movado per1, sla reVub; * tie" ni bezortas<-3.& servojn de delegito, ni turnas'nin al UEA; se ni bezonas libron, ni turnas nin al la recenzoj en revuo Esperanto kaj al la libroservo de UEA; se ni deziras eksterlandan korespondanton, ni skribas al la Kor- esponda Servo de UEA, se ni volas sonbendon pri iu prelego aŭ alia okazintaĵo en la Esperanto-movado, ni direktas nin al la Magnetofona Servo de UEA. La landajn kaj fakajn asociojn kunordigas UEA; kon- taktojn kun la neesperantista gazetaro prizorgas UEA; UEA agas kiel nia reprezentanto antaŭ la ekstera publiko. Kaj, se ni havas plendojn ni kutime sendas ilin al UEA! Oni povas, kun pravo, aserti, ke se ne ekzistus Universala Esper- anto-Asocio, ne ekzistus Esperanto-movado, Certe la junulara Esper- anto-movado ne povus ekzisti, car tiun movadon organizas ĝuste la junulara sekcio de,,.UEA. Kiel junulo, vi povas aliĝi al UEA je rabatitaj prezoj. Persono en la kategorio Juna Membro-Abonanto devas havi malpli ol 22 jaroj; persono en la kategorio Ilembro-Abonanto kun Kontakto devas esti 22 gis 26-jara, Ambau kategorio j- ricevas la monatan organon de UEA (la bela kaj interesa*revuo Esperanto), la Jarlibron (vere esenca kompendi de informoj'por la aktiva esperantisto), kaj la kvaronjaran junularan revuon, nlan revuon, Kontakto. La kotizoj estas 22,50 nederlandaj guldenoj /_S6,2_57 jare por JMA, kaj 30,00 ned. guld. /J"8,A07 jare por MAK. ci tiun artikolon disponigis Humphrey Tonkin, Aligojn. kotizpaEojjuJgjj^ en Usono prizorgas nia Cefdelegito: S-ro Armln Dor#is, il^dm^^965, Pharr, Texas 78577. /CcN £/? -8- Vortludo La celo de tiuj Si ludoj estas eltrovi la vorton kies indiko estas ĉe la komenco de la ludo, Tion vi faras per trovi la aliajrx, pli simple troveblajn vortojn, kaj poste aranĝi la literojn en kvarangulojn por formi la finan respondon. Bonsancon. J^ j2_ Q_ v/ ch ~£_ _q_ — indiko: Viro en sia of ice jo portas _________n. 1 M.ĴS EĴ jl. = oni f^ras fromagon el tio ci. OH ED J- J&. SL = ia patrino de via patro. JL. HE1 iL fp .Q. = aro da bestoj. _b__L El Ji ^. {1 = malo de nigro. _y__ J?___t _£_ _w_ J2. — indiko: Se vi havas amikon eksterlandan, cu vi ne volus fari *_ {33 [&J = malo de bagatela. n? jD___j___q_ fj] _p_ = kie oni banas sin en la maro. JL ^ ^ X JL CD _&_ = kie oni preparas manĝajon. X IS_______— Oil = miksajo de fruktoj, gene rale kuiritaj. _GJ_ d- JL_ JL Jz. iL — indiko: Gi estas necesa por sendi leteron. j__i_ S = malo de "ne". X GO JL J_ E3 H. = Juna Safe-. w s _t_ frJ _£_ _t LUl = oni promenas aŭ vetŭras laŭ la X IID JEL = Piei grava, ekz. la __ -urbo de la lando. GRAVA AVIZQ: Kontribuo.jri al la JEN-Bulteno ek de nun sendu al Erik Felker. 731 Birmingham Road, Burbank, CA 9150^._______________ Redakcio, JEN-Bulteno Gary Fickle 1519 Lemon Lane Davis, CA 95616 U. S. A. e^v^wssPSAi FIRST CLASS ADDRESS CORRECTION REQUESTED